Resa på måndag morgon

Det är inte långt kvar tills jag åker iväg nu. Tidigt på måndag morgon när alla jag känner sover ger mig iväg på min resa.  Jag planerar att ha kul och bara njuta av allt men samtidigt tänker jag ta tillfället i akt att skriva mycket och tänka över saker och ting.



Hitta gemensamma nämnare för att i slutänden få veta vad jag vill och vad som är värt att satsa på. Tycker den här resan till mitt hemland är bra för mig nu innan jag flyttar hemifrån och börjar på allt nytt. Eller ja, ska väl inte säga att allt är nytt när jag redan nu planerar att ta med mig lite och behålla det. Universum och dess planer är en rolig plats trots att jag jämt och ständigt stör mig på dess kassa tajming med saker och ting.

Packar och städar annars för fullt här hemma. Ska träffa Nadja imorgon för att prata Italien och fest antar jag men kommer antagligen prata mycket i telefon med Marcus och andra. Försöker vara lite extra snäll nu innan resan.  


En av de saker jag tänker fundera mycket över under resans gång är följande: vad är viktigast? En relation eller priset man betalar för att ha en relation? För mig har det alltid varit själva priset, är priset för högt och om "att ta någons skit" ingår köper jag det inte. Det är sådan jag är, resten av världen känns ibland som om relation oavsett pris är viktigast. Människor håller tyst bara av rädsla att  inte ha någon att gå ut med eller ta en fika med. Att sedan alla deras relationer egentligen grundar sig på att någon biter sig i tungan och inte säger något är okej för dem.

Det är okej för mig också, det jag vill klura på är helt enkelt hur det kommer sig att jag blev det förstnämnda alternativet.

Svarar på alla kommentarer imorgon


Kommentarer
Postat av: Annamellita

sv. Det är ju lättast att göra inredningen snygg om man har en vit grund, så kan man ha vilka färger man vill till sen!



Jag menade att jag slutade skolan nu inför sommaren. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback