Jag har blivit sjuk tror jag

Jag tror jag håller på och blir sjuk. Det smyger sig liksom på, än så länge är det halsen och öronen som mår värst men vi får se om det blir något mer.
Idag är planerna noll faktiskt. Ångesten inför att jag är för seg med körkortet finns under ytan men jag väljer att inte ta tag i den. Känner att jag måste förändra mitt sätt att hela tiden känna skuld och stress inför saker bara för att jag inte når mina egna vrickade mål.
Vem tusan säger att att jag också inte får vara lite lat och bekväm? Jag själv tydligen, suck.
En annan sak jag får ta och göra upp med mig själv är att sluta skämmas i hemlighet. Allt måste inte vara perfekt eller stämma perfekt överens med min egen bild i huvudet. Går något inte riktigt så som jag tänkt så skäms jag och tror jag gjort bort mig. Har faktiskt aldrig varit med om att någon tyckt det, att jag gjort illa ifrån mig liksom.

Detta är bara underligt för att jag sen åt andra hållet tycker om mig själv. Det är inget fel på varken självförtroendet eller självkänslan. Tycker till och med om det jag ser i speglen varje dag. Jag njuter ibland av att veta att folk ständigt misslyckas med att få mig ledsen eller ur kurs. Det är en bedrift att lyckas med det kan jag ju säga.

Nej nu får det vara nog med funderingar. Ska ta och skriva lite recensioner, dricka upp mitt te och sen kanske städa eller eventuellt något annat livsinspirierande.


Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

krya på dig!

Postat av: Michelle

Svar: Ååh vad mysigt det lät! Vad var det för grabb då? ;) höhö, första jag blir intresserad av! =) Stockholm är fint, åker dit imorgon och hälsar på familjen och vännerna. Har semester ett tag till, så får passa på =) Hur har du det? KRAM

2008-06-11 @ 13:24:31
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Karin

den är från monki:)

2008-06-11 @ 14:22:34
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: A

Ja eller hur.

kram kram

2008-06-11 @ 15:38:49
URL: http://justsweet.blogg.se/
Postat av: ellinor

mycket i det du säger stämmer nog, och det passar nog ganska bra in. jag själv tycker ju fortfarande att mitt ex ser bra ut och sådär som man gjorde förr, så kanske är han rädd att jag ska få tillbaka känslorna, kanske är bra som det är just nu...

kram

2008-06-11 @ 15:59:52
URL: http://www.metrobloggen.se/ellinoranzelius
Postat av: ellinor

haha ja vi skickar massa till varandra :) hehe

jaha, va kul :D säg till om du vill göra nått repotage men inte har nån att fråga :P hehe

jaha, spännande ;) hehe aa man trasslar lätt till det tyvärr "/ men du, hur gick det med Markus då? ska ni träffas nått mer ? läste hans blogg häromdagen om dagen då ni träffades, han verkade ju inte direkt ogilla dig om man säger så ;) heheh

i helgen blir det ganska lungt, ska iväg på måndag så blir att packa :) läst min andra blogg ? gör det, finns länkad på min blogg, ellinor och rocky heter den :P kanske kan vi träffas nått i helgen föresten :`D ?? skulle vara grymt kul :D

kram kram

kram kram på dig !

2008-06-11 @ 16:02:28
URL: http://www.metrobloggen.se/ellinoranzelius
Postat av: sarah

sv; flirta bör man annars dör man ^^ . haha :D . jo jag var hur nervös som helst i morse , det är dock bara ett extra knäck , men det var ju första dagen :) . Och sedan i en blomsteraffär med ju , lite folk idag på studenten mhm Men det var kul :) . Har du hittat på idag ? Krya på dig! Kram

2008-06-11 @ 16:05:48
URL: http://sarahsglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback