Funderingar i olika väder

Jag är en person som verkligen påverkas av vädret. Är det fint väder dvs soligt och grönt ute är jag solig och hmm ja kanske inte grön men glad i alla fall.
Idag är det inte fint utan här satsas det på grått och blött vilket knappast gör mig glad. Att sedan priserna för att ta sig till Stockholm imorgon genom något mirakel ökat över natten gör inte saken bättre.

Tror dock inte det kommer innebära att jag kommer vara sur hela dagen precis. Har saker att fixa med vilket håller mig igång.
Hade ett samtal med min kära mor om hur det kommer sig att jag ibland blir så besviken på folk och vad det innebär för mig. Det är verkligen svårt för mig att komma över och så att säga "äta upp" andras misstag mot mig utan att utreda saker. Har alltid haft svårt för att stå bredvid och inte säga något när jag tycker att det folk gör är oförsvarligt på alla punkter. Detta leder till inte förvånande att jag oftast tar distans eller bara blir irriterad. Det är tråkigt och något jag behöver jobba på, dvs att låta folk vara dumma utan att säga åt dem. Antar att det är här min överlägsenhet visar sig och jag upplevs som om jag tror att jag är bättre än någon.....vilket jag faktiskt också tror. Aja för att summera:

Amra håll helt enkelt käft och svälj ibland när folk beter sig underligt.....

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Haha, nej det låter ju inte allt för smart :D.



På midsommar ska jag vara med familjen + pojkvännen här hemma bar :). Själv?

Postat av: Sess

Hej hopp.

Vi är ganska lika där minsann.

Mitt humör styrs oxå jättemycket av vädret!

Är det soligt så är jag på skinande humör hi hi

Det där andra med att ha svårt att komma över andra misstag mot en är jag oxå likadan.Inte lätt att hålla käft tycker jag =P



Ojdå vad spännande ju!

Hoppas ni gillar varandra och att maten ska smaka riktigt gott!



Här händer inte mycket idag.

Försöker plantera i mina blomlådor men det öser ner med 10 minuters mellanrum så jag springer mest in och ut hela tiden hi hi

Vad gör du själv då?

kram kram

2008-06-16 @ 13:43:47
URL: http://calla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback