En uppdatering från torsdag till söndag (varning för långt inlägg)

Har varit väldigt frånvarande från bloggen i helgen men har inte alls haft tid. Som jag skrivit om tidigare så spenderades helgen i Stockholm.


Torsdag:


Dagen började med att jag rapporterade om utspringen för Folkbladet och fick med många av mina vänner och intervjuade dem. Efter det tog jag mig till Söderköping och Mathildas studentskiva som var riktigt kul och rörande på alla sätt och vis. Hon fick en massa presenter och en glad släkt som visade sig vara mysiga hela bunten. Alla blev (lite) uppfriskade och jag lämnade Otten tidigt för att orka gå upp och åka till Stockholm.  


Fredag:


Vaknar upp och är ofattbart tacksam för utebliven bakfylla i form av illamående och huvudvärk. Sätter mig för att skriva artikeln om utspringet och tar sedan tåget till vår kära huvudstad. Möter Nadja där, lämnar av grejer där hon bor och ger oss ut på stan. Det blev shopping, promenerande, fikande och en hel del prat. Riktigt mysigt. På kvällen blev det ingen utgång då båda var för trötta så vi tittade istället på Dreamgirls med Eddie Murphy och Beyonce. Tror vi lyckades få till världens godaste och snyggaste middag för att vara oss två också!

Lördag:


Shopping och en hel del velande från min sida på Beyond Retro, fick till slut med mig en kjol därifrån. Funderar dock på varför jag ignorerade byxdressen när jag nu i efterhand älskar den? Ja i vilket fall, vi tog oss tillbaka hem efter lite för mycket ätande och började förberedelserna inför kvällen. Nadja tyckte vi skulle ta oss till en klubb som heter "Ace" och så blev det också. Blev en av mina bästa utekvällar någonsin någonstans. Vi dansade hela natten och drack goda drinkar.

Jag träffade en pojke som var 1,90 lång och kunde dansa som en tokig. Vi snurrade runt massor och han lyfte upp mig och med benen om hans midja snurrade vi runt i timmar kändes det som. Kvällen replik måste varit när min danskille för kvällen säger:

 -   Jag gillar inte svarta.

Jag svarar självklart med ett stirra chockerat på honom eftersom hans kompis sitter bredvid mig och är svart som natten. Kompisen som är svart som natten vänder sig lugnt mot mig och säger:

 -  Det gör fan inte jag heller!

Kan inte minnas när jag skrattat så mycket. Resten av kvällen fortsatte i samma anda och klockan blev 03 och vi dansade fortfarande.  Tror ett av mina bästa sommarminnen skapades när jag och killen gick hand i hand barfota genom ett Stockholm som redan vaknat upp. Resten av barfota gåendet hem gjordes med Nadja som upptäckte att hon hade känsliga fötter och ville följa "the white line" hem.  Vi åt frukost kl 05 och gick och la oss.

Söndag:


Vi går upp runt kl 10 och gör oss i ordning för bloggpicknicken vi sagt att vi ska gå på. Det visade sig vara riktigt fint att sitta i en park och diskutera bloggar och andra saker. Riktigt söta tjejer allihopa.
Stephanie och Angelica var de som tagit intiativet till detta.  Resten av dagen spenderades med att äta, halvt sova, sola och packa för att åka hem.



 


Kommentarer
Postat av: Azra

Sv: Man tackar :)

Postat av: Annamellita

sv. Jaa men det är ju jättebra att göra det! man hittar nästan alltid något gammalt användbart :)



Min helg har varit superbra! :) kan inte vara annat när jag är med min älskade. jasså :) Det låter som att du har haft en bra helg du med!



Kram!

2008-06-09 @ 14:25:44
URL: http://annamellita.blogg.se/
Postat av: A

Kul att komma till sthlm.

Hoppas du haft en bra dag, kram kram

2008-06-09 @ 15:25:59
URL: http://justsweet.blogg.se/
Postat av: emilie

svar: jag har tagit det lugnt i solen på landet. vad har du gjort denna soliga dag då? kram kram

2008-06-09 @ 15:50:14
URL: http://misa.devote.se
Postat av: Angelica

Låter som att du har haft det riktigt bra :-)

Jag har precis flyttat tillbaka till Stockholm från USA, har varit där och pluggat TV-journalistik och jobbat som TV-reporter i ett år. Det har varit underbart! :-) Tror att det är vanligare att blogga i Sverige än i USA faktiskt. Det är bara en av mina amerikanska vänner som har en blogg och det är en på min gamla TV-station som bloggar på arbetstid :P

2008-06-09 @ 16:01:17
URL: http://angelicagoesyankee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback