En jäkla bra dag!

Ibland har man bara såna där strålande dagar där man ler som bara den och tycker allting är underbart.
Idag var en sån dag

Det hela började hemskt och jag trodde som alltid att döden var nära när jag var tvungen att gå upp imorse. Jag bara låg där i sängen som en döende fisk och andades tungt.... efter ett tag kravlade jag mig upp och tänkte - detta blir en hemsk dag.

Kommer till Folkbladet och läser tidningen. Finns en stor nackdel med att läsa tidningen på morgon möterna..... jag har noll koll på vad folk pratar om eller vad som händer runt omkring mig. Alla skulle kunna resa sig upp och gå utan att jag märkte ett dyft.
Helt plötsligt samtidigt som jag fascinerat läser om någon kvinna som fött 24 barn här i Norrköping säger nyhetschefen - Men det här kan väl du ta Amra?
- Eh, va? ahh ja klart jag kan, det låter bra

Resten av mötet lyssnar jag på helspänn för att lista ut vad det är jag ska göra och försöker ställa frågor som inte avslöjar hur lite jag vet. Till slut får jag veta att jag ska skriva en artikel om nätmobbning och dess ökning och spridning.... Jag lyckas få tag på min lillasyster på Matteusskolan och tro det eller ej så kommer hon och hennes kompisar med i intervjun.

Läs gärna artikeln imorgon på
www.folkbladet.se

Sen så fick jag ett rekommendations brev av chefredaktören och jag blev helt paff över allting han skrivit... och lite rörd och blyg sådär men men det gjorde ju min dag.

På vägen hem från Folkbladet var jag sådär nöjd i magen och kände mig tillfreds med allting trots att jag kommer sakna Folkbladet och mitt jobb där som tusan är det dags att gå vidare och se vad mer som finns. Tror också att mitt beslut för vad jag ska plugga börjar närma sig.

Nu ska jag städa iordning mitt rum, plugga lite och sen laga piroger som jag suktat efter så mycket.

Kommentarer
Postat av: elaine

oj, vilken stor bild du hade. tänkte kanske passa på och fråga om du vet hur och vart man gör den större? hoppas du har haft en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback