Bob Dylan en vardagskväll och kreativ syinspiration

Sitter här med en kopp afrikanskt te och lite Bob Dylan som spelas från datorn. Känns avkopplande och jag mår faktiskt bra.
Idag har det varit en riktigt bra dag och jag tror kvällen blir bra också.

Var och lunchade med människorna från Ädelfors folkhögskola idag. De var de trevligaste människor jag mött, helt avslappnade och coola, de bjöd på lunch och jag fick fråga allt jag ville om skolan. Har fått alla svar och känner mig sugen som tusan men dock vet jag inte riktigt var min själ och passion finns? Jag är rädd för det här valet eftersom det är så stort och mitt hjärta säger att jag borde välja både Malmö och Ädelfors. Jag får se helt enkelt

Efter lunchen träffade jag Nadja på stan och vi shoppade. Efter det blev det fika på cafe Kuriosa och mysigt prat om allting och ingenting. Sist hamnade vi på Myrorna där ett nytt projekt startades.
Vi har båda pratat om att vi vill ha en blommig snygg kjol men inte hittat någon vi föll för. När vi väl var på Myrorna fick jag en snilleblixt och sa att vi kunde köpa en såndär lång mormorskjol och göra två kjolar av den? De brukar alltid ha rätt fina mönster och eftersom Nadja kan sy var det perfekt.

Sen var jag fortsatt genialisk och sa att jag kan använda en av kjolorna som klänning. Nu ska jag sitta här och beundra mig själv och min kerativitet samt försöka plugga psykologi.

image164
Denna blågröna långa kjol ska bli två kortare och tusen gånger snyggare kjolar.

image166

Och den jag har på mig blir klänning

image167

Hittade denna Rödluve liknande poncho på Indiska

Kommentarer
Postat av: Toni

Att du överhuvudtaget nämner Bob Dylan bevisar att du är en bra människa, A-. Jag sitter här och har en helt okej folkölsfylla och lyssnar James Brown efter en lång bastu och mår liksom bra. Jag kan bara berätta om mina personliga erfarenheter, som absolut inte innefattar universitetsliv, men Folkhögskola är väldigt... nice. God natt och kram min vän./ Toni.

Postat av: Tanja

Ahaa :) Så mys det ser ut!

Tack så mycket :) !

Ojoj, sicken idé du fick där med kjolen :) Vilken linje ska du gå?

2008-01-18 @ 15:15:53
URL: http://Tanjan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback