The Cell

Jag tror jag har nån sorts vagel i högra ögat, det är inte alls skönt. Hoppas det går över av sig självt.
Hade prov imorse och det gick bra, kändes dock som om jag sov hela tiden.

Idag är en helt planlös dag, jag förstår inte hur vissa människor får allting att verka så intressant när man läser andra bloggar. Jag själv tycker sällan något magnifikt som att gå på stan är värt att nämna trots att jag faktiskt ska gå på stan. Jag kanske underskattar livets små saker? Men det har jag svårt att tro, jag är ganska lättroad fastän jag behöver ombyte. Blir glad över att solen skiner och att jag råkade få 5 kr mer växel eller något sånt.

Satt och såg på The Cell som Jennifer Lopez är med i igår. Jag köper inte riktigt att hon är skådis faktiskt, tycker inte hon känns särskilt äkta någonstans även om hon är bättre än de flesta sångerskor som försöker sig på en skådespelarkärriär. Sen tycker jag att det är underligt att den filmen som ändå är rätt påkostad har så många pinsamma och uppenbara fel. Är det bara jag som lägger märke till att nästan samtliga av offren har en puls?

Eller att tjejen som blev mördad i ett badkar en sekund ligger med brösten över vattenytan och med armarna hängandes  längs sidorna av badkaret sen sekunden efter ligger i vatten ändå upp till näsan? Jag vet inte men det är underligt att man inte ser sådant. En annan scen så slår Jennifer mördaren i början med höger hand och sen helt plötsligt utan att ha bytt hand så slår hon med vänster? Det är enligt mig väldigt irriterande när såna fel görs, att allting inte kan vara perfekt är förståeligt men att döda människor inte har en bultande puls förstår alla.

Själva filmen är annars enligt mig rätt läskig, det är mycket "äckliga" scener som jag blir rätt berörd av. Handlingen är rätt tunn och är en typiskt mördaren-är-tokig-men-någonstans-har-alla-något-snällt-i-sig-film.

Kommentarer
Postat av: Mr. Pitt

Hehe jo alltså jag har läst ganska många böcker med han.. vilka är dina favoriter? och vilka är dina övriga topp 3 böcker? :D

Postat av: Anonym

haha, jo, du har tur att jag är ödmjuk :P
Vilken tidning jobbar du för då??

Jag hittade min söta flicka för 5 år sen och vi har hållit ihop sen dess :)

Nu måste jag ju se the cell bara för att hitta felen, fan... :P

2008-02-29 @ 20:10:42
Postat av: Phil

glömde visst namnet=)

2008-03-02 @ 15:28:45
URL: http://buymylove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback