Stirrande kärringar

Det har ta mig tusan regnat på mig hela dagen. Jag blev inte gladare av att kön i Nordea bestod av varenda jobbig stirrande kvinna och konstiga tanter som muttrade för sig själva stan hade att bjuda på.

och ja, jag köpte en till bok idag, så det så.
Förstår mig inte på vissa typer av kvinnor, vad är grejen med att stirra oförskämt på exempelvis mig? Gör man så? Ställer man sig bara och stirrar så sådär utan ett ord? Jag lovar nu att nästa gång nån av dessa tjejer/kvinnor stirrar på mig igen ska jag fråga - men vad glor du på din fule fan?

Idag köpte jag ett par lite underligt sittande leggins men de funkar nog att träna i på spinningen imorgon.
De två personer som är ansvariga för min tillkomst här i världen vägrar handla idag vilket resulterar i att jag går omkring, öppnar skåp med en halvt ledsen halvt förbannad min. Jag känner den bortskämda skitungen i mig som glömt hur det kan vara att faktiskt ha det sämre ställt krypa fram och gnälla - men var är mitt kalkon pålääääägggg och min musssssllliiii????

Än sä länge är gnällande skitungen under kontroll och jag i min riktiga form sliter med en debattartikel.
Om någon kan svara på denna fråga så ger jag fan betalt - Vad skulle en kvinna/man från upplysningstiden anse om vår tids informationflöde, media och censur?
Detta ska jag skriva en debattartikel om....jag vet inte om jag ska få ett utbrott eller faktiskt bara göra uppgiften i ren chock och förvirring?

Kommentarer
Postat av: Phil

Ja du, det beror på vad du vill ha din ipod till. Vill du ha en liten MP3 spelare och inte bryr dig om massa funktioner ska du köpa en Ipod Nano. Vill du kunna se film, surfa (genom trådlösa anslutningar, tex. om du har en router/trådlös modem hemma eller på skolan), spela spel och ha en otroligt snygg blickfångarMP3 spelare ska du köpa Ipod touch (8 eller 16 gigsmodellen borde räcka om du inte ser mycket film på den). Angående söta pojkarna kanske du bara letar på fel ställen? =)

Jag tror att en kvinna från upplysningstiden skulle vara väldigt nöjd med hur utvecklingen har gåt. En huvudtanke med upplysningen var att samhället utvecklades bäst av jämlika människor i samverkan. Jämställigheten går hela tiden mot rätt riktning(trots att vi inte är riktigt där än) och tack vare internet har människor stark samverkan mellan varandra. Dagens informationsflöde/media/censur är allt resultatet av en framgångsrik samverkan... inte för att jag tror detta hjälpte men jag vill ändå försöka :P

Postat av: Mr. Pitt

Vafan :) vad ska jag avsluta med då? jo vi har bokrea.. men jag tyckte inte att det fanns så många bra böcker i katalogen.. men jag har iofs köpt det jag ville ha tidigare.. före bokrean... har du nått förslag eller vad tänkte du på?

2008-02-27 @ 10:15:53
URL: http://recipeforhappiness.blogg.se/
Postat av: Yohn

Hm du kanske borde fundera på att ställa dej jättenära folk som stirrar och sedan bara stå där. Kan funka de också.

2008-02-27 @ 17:03:22
URL: http://employed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback