Självbehärskning

Mycket kan man anklaga mig för att sakna men självbehärskning och förmågan att tänka framåt när jag är upprörd är inte en av dessa saker.

Jag vägrar helt enkelt gå in i någon närmare diskussion med folk jag anser inte kunna förstå det jag ska prata om.
Nej jag vägrar lägga ned tid på att sura på någon eller förklara mig, jag tror det framgår trots allt. Vi går vidare och skiter i att jag är sur. På söndag ska vi till IKEA och då blir det att köpa lite kul och planera inför flytten!

Vet ni förresten vem som idag just fått veta att hon får sitt allra första betalda jobb som en riktig journalist ute i arbetslivet?
Som om jag vore utbildad och hade en massa högskolepoäng och hela kittet?
Just det....
DET ÄR JAG!!
Att ha praktik är en sak, att arbeta på ungdomsredaktionen är en sak MEN att få betalt för de jobb man gör som en riktig journalist får fanimej inte alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback