Bokrean inatt

Som jag sa tidigare så stod jag i centrum 23.50 inatt för att inte missa bokrean som startar 00.00.
Jag hade noga skrivit min lista, vilken affär tillhörande bok fanns i och skulle ha de böcker jag ville ha.

Det är lite underligt det här med bokrean, den drar fram folk ur sina hålor man inte trodde läst en bok i hela sitt liv. Det stod allt från tanter som var över 250 år gamla med ben sköra som frigolit till gangster killar med keps och byxorna nere vid knävecken. Inatt kände jag att det kanske fanns ett kulturellt hopp för Sverige trots allt!

En annan sak som folk nog inte inser är att det är konsär stämning innan, alla står på helspänn vid dörren och väntar på att den öppnas. När timmen är slagen så rusar alla in, jag menar bokstavligt springer som om det gällde första parkett plats och att deras favorit band spelar...... Jag kan ju meddela att jag var först in av alla på Anderssons Bokhandel vilket påpekades av ägaren som log stort åt mig. Jag log tillbaka jag med och försökte dölja den fanatiska galnsen i mina ögon och lägga band på mig så att jag inte köpte allting.

Jag lyckades få tag på alla böcker jag ville ha men det var ett helvete att bära hem allting och gå själv i mörkret på en tom Drottninggata i Norrköping. Trots det så fann jag staden för första gången på länge en aning vacker, tilldragande och jag tyckte det luktade värdefulla bitterljuva minnen hela vägen hem.
Dock så sjönk mitt boldsocker något enormt den sista biten och jag smällde i mig fyra mackor, kakor och ett stort glas O'boy det första jag gjorde när jag kom hem.

Nu sitter jag här nästan nyvaken och beundrar mina böcker och funderar på vilken som ska läsas först.
Idag ska en krönika och debattartikel skrivas samt teori till körkortet ses över.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Usch då. Jag fattar inte att typ 50åriga gubbar på fullt allvar tror att de kan få hem någon som är 30 år yngre ;S

Min helg var helt underbar :) Daniel tog med mig ut på middag, bio, biljard o massa sånt, sen blev det dans på söndagen :)

Haha, ett väldigt roande inlägg :D Jag har fått en bok i födelsedagspresent som heter 11 minuter. Är inte någon vidare bokfantast men den här verkar väldigt intressant, så ska nog sätta mig ner och plocka sidor på den snart :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback