Uppdatering av helgen och veckan som gått

Förra veckan har jag umgåtts med Mathilda varje dag och det har varit riktigt trevligt och kul. Vi har gjort allt möjligt och det känns som om vi är på samma nivå när det kommer till det mesta.
Helgen var faktiskt riktigt kul, fredagen tillbringades med att se lite filmer och på lördagen var det dags för fest.
Förfesten var riktigt trevlig och krogen var riktigt kul. Jag träffade en massa folk jag inte träffat på väldigt länge och lyckades även bjuda en del folk på min och Nadjas 20 års fest i sommar.

Veckan har verkligen känts bra och avslappnad och nu är äntligen alla skolansökningar färdigskrivna och körkortet går verkligen framåt. Det är en positiv och framåt tid igen känner jag.
Det som verkligen fick mig att bli gladare är fika med Nadja igår. Vi planerade vår fest men bestämde även lite kring vår Italien resa senare i sommar. Antagligen kommer vi boka den i slutet av månaden. Jag ska ta mig till olika resebyråer (dock inte fritidsresor, hat, hat, hat för deras urusla service och otrevliga anställda) för att kika på priser och ställen. Vi vill båda till Rom i en vecka men samtidigt vill vi doppa våra rumpor i havet? Aja det fixar sig säkert.

Idag ska jag laga vegetarisk mat här hemma eftersom jag älskar grönsaksbiffar, senare är det möte på Folkbladet och efter det gäller plugg och liknande. Är sugen på att träna så ska försöka ta en lång promenad imorgon eftersom core och spinning inte är förren på onsndag. Känns verkligen som om jag upptäckt varmvatten eller nåt, så fascinerad är jag över hur kroppen blir snyggare och fastare av att träna! Senare i veckan ska det nog bli filmkväll med Mathilda.

En annan helt fascinerande sak jag måste berätta om också: Jag hade som liten för 14 år sedan en kompis som jag i princip satt ihop med. Vi bodde i Sundsvall under den tiden men flyttade kanske ett halvår innan jag skulle fylla sju år. Jag och den kompisen har aldrig haft kontakt sen dess, det enda jag har är lite minnen och kort på oss två. MEN i fredags så stötte min mamma och syster på henne och hennes mamma här på Kungsgatan!
De var påväg till en bosniskkonsär och frågade dem om vägen eftersom de bir i Stockholm nu.
Kan ni ens tänka er oddsen för det? Någon man inte träffat på 14 år dyker helt plötsligt upp? Hon tog min msn och vi har pratat och bestämt för att ses i slutet av denna månad när hon är här och hälsar på igen. Det känns verkligen superkul att uppleva hur ödet kan lägga sig i. Jag minns hur jag var kär i hennes släkting som liten och hur jag och hon konspirerade mot Ena (en av mina nära vänner än idag) för att vinna territorium över lekplatserna. 

Är verkligen glad och tycker det här är skitkul!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Men åh vad roligt att träffa någon sådär som man verkligen inte trodde att man skulle se igen liksom. Verkligen kul, och denna utveckling med internet är ju verkligen fantastisk ibland.. jag menar, vad gjorde folk förut när det inte fanns msn? Skämt åsido, men det var ju verkligen roligt i alla fall =)
*
Läser din krönika imorgon. Okej? Vad var det för möte på F-bladet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback