Om att vara tillfreds och om att ställa krav på sina relationer

Idag grävde jag fram pappas LP skivor och tog med mig en hel bunt till mitt rum - jag anser dem bara mina nu, vad pappa själv tycker har jag inte frågat.
Gick igenom dem nyss och såg att jag fått med mig riktiga guldklimpar.
Jag listar artisterna lite fort här:

Dire Straits (två LP)
Bob Marley
Sade
Chris Rea (två LP)
The Eagles
Janice Joplin
UB40 (två LP)
Vaya Von Dios

Nu är jag lite på jakt efter Bruce Springsteen, David Bowie, Kate Bush osv osv men det var inte detta jag skulle skriva om alls utan några helt andra saker.... men tusan det blev ett musikinlägg.

Okej jag avslutar nu med:
Jag gillar musik, jag lovar


Kommentarer
Postat av: Toni

På Peggy Sue på Kungsgatan finns det typ alltid ett bra utbud med Springsteen-skivor. Oftast är det rätt schyssta priser på dem, det är väl Born to run eller the River man kan få betala lite mer för då. Men eftersom Bruce sålde mycket på vinyl kan man nästan alltid hitta varje skiva för femtilappen. Mysiga "Tunnel of love" från sent -80 kan man nästan alltid köpa för typ 20 kr överallt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback