Jag blev straffad

Eftersom jag igår tänkte elakt och skadeglatt om en viss person trots att jag gjorde allt för att inte känna så kom mitt straff idag. Mina betyg krånglade och jag var bomsäker på att jag inte skulle få iväg en ansökan och bli antagen till skolan. Med lite hjälp av högre makter och en pappa och mamma som var beredda att offra sin middag efter att inte ha ätit på halva dagen för att se till att jag kunde få det sista kopierat skickades ansökan iväg.

Imorgon ska några fler skickas iväg men nu känns det bättre. Jag ångrar mina tankar och känslor igår, inte nödvändigtvis mot personen de riktade sig mot utan mer för mig själv. Jag är inte en sådan människa som glädjs åt andras olycka eller att sådant höjer mig som person, det gör det inte utan reaktionen kom mer spontant vilket var fel.
Nu sitter jag här efter en underbar dag på Folkbladet där jag fick skriva massor och känna en sista gång att journalistiken är rätt. Jag trivs verkligen där och hoppas att jag innan flytten får chansen att träffa alla lite mera.
Imorgon blir en rätt fullspäckad dag där en massa ska fixas men sedan på kvällen ska Nadja träffas och vår resa diskuteras. Ska också under eftermiddagen fika med Ena vilket känns skönt, har inte träffat henne på evigheter.

Jag och syrran ska nog ta en tripp till Stockholm inom kort, ska bara försöka planera in allt sådant.
Nu när ansökan är skickad och allt känns det som om jag kanske kan ta det lite lugnare och satsa på att planera in sommaren ordentligt nu. Vill gärna iväg på någon festival men sådant får jag ordna efterhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback