Ibland kan jag inte låta bli att slänga mig in i debatten

Jag har genom Magnus Betners blogg och bloggkommentatorerna.se fått nys om att det finns en sida på Internet som beskriver ingående hur man kan ta självmord, var och vilka metoder som är bäst lämpade för att uppnå den nivå av dramatik kring sitt självmord.

Jag måste vara helt ärlig, när jag först fick höra om den skrattade jag till för att det påminde mig om kamikazekaninerna ni vet? Små söta kaniner som inte orkar mer? Det är tecknade små kaniner som på uppfinningsrika sätt försöker ta livet av sig. Den serien får man alltid att skratta och tycka synd om dem.

Tillbaka till självmordssidan: Inte alls samma sak, för att ju mer jag läste (och det är verkligen detaljerade texter på exempelvis tips på hur du kan få tag på starka sömnmedel osv) dessto mer sjukt lät det. Jag menar var är det roliga? Vill man verkligen ge folk tips på hur de kan ta livet av sig? Jag är av den åsikten att man kan skämta om det mesta men sammtidigt så ser jag denna sida som väldigt, väldigt osmaklig.

Den påminner mig om ett skämt någon drog om Bosnien och kriget där, kommentaren var ungefär såhär - Höhö hörde du om den där familjen som försökte fly från folkmordet i Bosnien? De flydde till Kosovo HAHAHAH det gick ju bra för dem där höhö

Jag minns hur jag stelnade till och bara stirrade rakt fram helt oförmögen att hämta kraft och förklara ungefär på hur många miljoner sätt detta är fel sagt. Jag sa inget då för jag var i ärlighetens namn rädd för att jag kanske skulle tappa kontrollen och börja slå på människan.
Ungefär så tycker jag om självmordssidan, lika mycket humor där som i kommentaren om Bosnien och då ska tillägas att jag faktiskt skämtar om det mesta....

Kommentarer
Postat av: Michelle

Du vet att jag håller med dig, så behöver kanske inte ens säga någonting mer.. Det är tragiskt hela grejen..

Postat av: Michelle

Svar: Jag läser din krönika sedan då jag får tid och så, har inte ens hunnit kolla min mail. Men mailar tillbaka sedan med respons och så. Ska bli intressant att läsa. Ja, vi får vänta och se om du också hamnar på F-bladet, det vore som sagt kul och allt sådant. Jobbig kvinna du fått på halsen, sådana där är verkligen irriterande. Men vadfan gör man. Jo, jag håller med dig om att journalistyrket ändå är coolt, det är det fan ;)

2008-04-05 @ 13:57:03
URL: http://eyeofstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback