East FM

Idag har det varit en riktigt solig dag faktiskt, satt ute på Fräcka Frökens och fikade med Ena, Dzenana och sen Esmina. Det var riktigt kul att träffa dem efter 100 år och vi ses kanske i helgen.

Jag skrev i september förra året ett inlägg om att jag ansåg East FM vara en kass radiostation vars radiopratare inte talade korrekt när de hade sina sändningar. Då kommenterade någon med nicken East FM med att bara skriva "HAHAHHA". Jag har efter det glömt bort detta tills jag såg att East FM kommenterat detta inlägg igen där de frågar om jag inte vill prata i deras radio för att se hur svårt det är egentligen? Jag skulle nästan vilja ställa upp för det låter lite kul.

Jag måste säga att jag inte tror det är lätt alls att tala i radio men att tala fel är väl ingen ursäkt? Ska man sitta i någon sorts media så ska det talas rätt. Självklart måste man som radiopratare ha en personlig stil och använda sig av olika uttryck men att meningsbyggnaden och orden är fel köper jag inte faktiskt.

Ni kan läsa inlägget jag skrev
här:

Sen vill jag faktiskt tillägga att jag personligen kan tycka att både R n'B och Hip Hop är bra ibland, dock anser jag att en radiostation inte borde spela en och samma låt fem gånger under två timmar.

Kommentarer
Postat av: Toni

Gött. Det här var riktigt underhållande. När "folk som jobbar med media" (journalister eller inte) bemöter kritik på det här sättet så gör de verkligen självmål.
Underbart. Att reklamradion tar sig på så stort allvar
att de inte låtsas om som att de bara sänder i syftet att sälja blir lite löjligt.

För att sedan kommentera East FM's kommentar om att håna Pontiak: Jag stod själv och lyssnade på intervjun på plats. Att påstå att den hade något journalistiskt värde är humbug. Det fanns ingen värme som helst i intervjun, syftet och syftet allena var att driva med Pontiak.

(Visst är det dessutom svårt att vara radiopratare, speciellt radioproducent, det vet jag från min tid på Lokalradion. Men det är därför det de facto finns utbildningar i ämnet, där talpedagogik ofta är en av
kurserna).

Postat av: Linda

S: Fyfaan vad häftigt. Så åker du kanske till Egypten och gör världens repotage. Fyfan. Då måste du plocka med mig! :D

Klart dom inte ska spela samma låt så ofta. Sjukt jobbigt.

2008-04-11 @ 18:58:20
URL: http://liiiiinda89.blogg.se
Postat av: Juicy J, East Fm

Va kul att hitta ett sånt här spännande blogginlägg! :)

Vill bara hålla med den andra som skrev här på din blogg att du är jättevälkommen till studion för att se hur det funkar och så. och nej, det är verkligen inte lätt att prata radio. och jag kan säga att om jag skulle arbeta på t.ex. Lugna Favoriter så skulle jag inte svära, prata sex, göra pruttljud med munnen osv.. det är mitt jobb på East Fm som kräver att jag anpassar mig efter målgruppen (tonåringar). sen vet ju jag att du skrev blogginlägget när en gammal DJ fortfarande arbetade på East och han fick inte jobba kvar samtidigt som stationen ständing utvecklas.

Men vårt s.k. "omogna ordbajseri" kommer du inte komma ifrån eftersom det är vårt jobb.



Angående musiken så har varje radiostation en anställd musikchef som, med hjälp av ett program, gör nya "playlists" till varje timme. samma låt FÅR INTE spelas två gånger inom en viss tid. så när detta händer är det antingen 1)en miss i programmet 2) musikchefen var full när han gjorde playlisterna 3) någon ringde in och önskade den här låten.



Men du ska veta att det är jättekul att få kritik, fortsätt blogga så bra som du gör och erbjudandet om en rundvandring står kvar!

Mvh

Josefine Johansson, East Fm Request

2008-05-24 @ 02:16:07
URL: http://www.eastfm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback