Hektisk dag och moralsamtal med mig själv

Hektisk dag idag

Fick en massa reportage att skriva på Folkbladet idag, det känns kul och bra. Blir allt mer säker på vad det är jag vill börja plugga nästa höst vilket är mer än en befrielse.
Det får mig dock att fundera över mig själv. Jag har under den senaste tiden kommit till instinkt om många saker....däribland det här med moral och prydhet.

Jag kan inte påstå att jag har särskilt mycket av vare sig moral eller prydhet. Jag tycker att det mesta är helt okej och för att vara riktigt ärlig så föredrar jag ibland spännande relationer som inte kommer leda till det tråkiga vardagslivet där man glor på varandra och har sex två gånger i veckan eller mindre. Det jag dock kommit på är att jag ibland hycklar, inte mot andra utan mot mig själv. Jag har aldrig något emot att andra har sex höger och vänster eller är otrogna, förälskade i flera personer, ja vadsomhelst. Jag avundas dem ibland eftersom jag lurar mig själv. Jag har helt enkelt dragit den slutsatsen att bara för att jag inte dömer andra och deras beteende så dömer jag inte heller mig själv.

Det är så fel av mig att det knappt är sant, jag dömer mig själv hårdast. Strular jag med någon på en fest kan jag komma på mig själv med att klanka ned på mig själv och tro att jag mist vettet. Ser jag någon annan i princip ha sex framför mig rynkar jag som mest på näsan och tänker - hoppas de inte har ångest imorgon fastän de ser ut att trivas nu.



Kan det vara så att jag har mer moral än vad jag trott innan? Är jag en sådan som föredrar flörtiga sensuella blickar som utlovar något mer framför att full rulla runt i någons säng och sen dagen efter fundera på om han hette Robert eller Robin?

Den senaste tiden har det funnits mycket som indikerar att det nog är så som jag tror. Igår kväll/natt satt jag och tittade på något gammalt avsnitt av den aldrig döende serien "Sex and the City" och jag tänkte - Fan, vad soft! Samantha knullade med en kille och stack bara! Sådär ska fan jag också göra..... Tanken som kom direkt efter var - Nä, jag kan inte låta någon helt främmande ta på mig på det viset.



Jag vet inte vad det är men en sak är säker - Jag föredrar hemliga blickar och dold åtrå framför att hoppa i säng och sen säga hej då.........Jag vill nog bli förförd och ha den där spänningen som uppstår mellan två människor när det finns attraktion mellan dem.  Det måste inte leda till ett förhållande som varar i flera år eller att man gifter sig men att bli förförd, längta och fantasiera om någon är hundra gånger bättre än att dra hem en snygging.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback