*

Jag har suttit och funderat på det här med reaktioner, hur folk tar sig rätten till att reagera hur de än vill mot mig ibland. Det är inte ofta det finns fakta och belägg för att tala om för mig vad jag borde fundera på och hur jag är som person. Det stör mig inte så ofta förutom att jag faktiskt sällan ringer upp människor och berättar vad jag anser om dem.


Jag blir inte sur utan aningen stött, jag menar varför ska jämt någon få tala fritt ur hjärtat (det är alltid för att de vill vara schyssta och ärliga såklart) och jag alltid får vara den som ska skämmas eller ursäkta mig?


Det är stor skillnad mellan att vara dömande och att uttrycka sin åsikt. Säger jag att jag anser att överviktiga människor har svårare att få barn är det inte för att jag är fördomsfull mot överviktiga människor utan det är ett faktum. Människor som bär på mycket övervikt har svårare för att få barn pga risken för alla sjukdomar osv.


Jag kan ta kritik och jag ber mer än gärna om ursäkt om jag gjort någon illa men jag tycker inte man alltid kan förvänta sig att jag ska märka av att någon blivit ledsen eller liknande.

Jag gör så gott jag kan men är för tillfället väldigt upptagen med diverse känslomässiga och karriär situationer. Jag tar illa upp när någon kommer och säger att de hört något från någon och sen vill döma mig och ha en ursäkt från mig. Jag kan inte ge en sådan eftersom jag inte vet vad saken gäller. Jag ogillar starkt det där sättet, att försöka luska ut något istället för att bara ringa upp eller komma förbi och fråga mig vad som gäller. Ofast har man redan bestämt sig för vad man tycker och vill bara få det man tycker bekräftat vilket jag är trött på.


Jag tar dagligen illa upp för småsaker och annat men försöker se det stora hela. T.ex. - är denna människa som sårat mig så hemsk att det är värt att ta upp och bryta kontakten med? Är det värt att jag ska skriva nedlåtande till den på msn eller prata med alla andra runt omkring istället för att ta upp det med den det handlar om?


Det förenklar något enormt och sållar bort intriger och drama om folk bara kunde vara rakt på sak istället för när de blir sårade försöka upprätthålla sin stolthet genom att vara luriga och prata med andra.  


Kommentarer
Postat av: Toni

När Amra använder en asterix till rubrik vill man inte bråka med henne.

Postat av: Amra

Toni: hahaha du har rätt Toni, det är mitt allra finaste sätt att säga - ett steg till och du är dödens :P

2007-10-28 @ 15:52:21
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback