Vi föll genom natten

Jag har märkt att ju mer något nämns i media eller pratas om bland folk dessto mer förkastar min hjärna detta och fokuserar på sådant som människor inte pratar om. Det kan gå ett tag och sedan kommer jag själv på - Aha, det här med bloggar är kanske något trots allt?

Så var det iaf när jag skulle börja blogga eller lära mig om något annat. Det tjatades en massa om bloggar och inte förrän det tystnade lite skaffade jag min blogg.

Nu har en ny besatthet vaknat till liv inom mig - Eldkvarn
Eldkvarn är ett himla bra band måste jag säga.... jag lade märke till dem för en vecka sen ungefär när jag låg i sängen och halvdött glodde på TV och funderade över något så onödigt som - Jag undrar vem Hitler gillade mer? Eva Braun eller sin systerdotter? Jag hann inte riktigt fundera klart och dra någon egen slutsats men kom iaf så långt som att Hitler måste ha gillat Eva lite grann eftersom han stannade med henne till slutet innan min funderingar avbröts av CDON

Jag såg Iggy Pop och blev sur eftersom jag alltid tyckt att sångaren är det mest verdervärdiga moder natur kan ha skapat och att han måste vara symbolen för fulhet.... och så såg han glad ut på köpet usch! aja för att komma till saken nu. Strax efter Iggy Pop när jag precis gjort mig redo för att byta kanal hörde jag en röst som sjöng - Ikväll ska jag bli full för kärlekens skull.....

Oj, oj vad det slog rätt i hjärtat på Amra! Det berörde hennes melankoniska, sentimentala och allmänt känslosamma sidor. Nu har jag fått ned flera album och jag riktigt njuter, jag tycker massa om det här! Musiken liksom gör ont, man vill ha någon man tycker om bredvid sig eller ett gäng vänner man älskar (eller bådeoch), dricka öl och bara njuta... Eller så vill man stå nånstans ute på något torg och skrika ett tag, det väcker något i bröstet på en som är svårt att förklara om man inte är den sortes människa som förstår sig på sånt

Om en man någon gång skulle vilja beskriva vad han tycker och känner för mig hoppas jag han väljer någon av Eldkvarns låtar att göra det med.....

Ja Eldkvarn är bra och klättrar snabbt på topplistan av mina favoritband, nu ska jag lyssna lite mer

Favoriterna för tillfället är
Fulla för kärlekens skull
En ledig man
Vi föll genom natten



Kommentarer
Postat av: Jenni

Amra, amra,amra. Ack,ack,ack! Släpp djupheten! C'MON LET'S LIVE IN THE YTLIG WORLD! jag lovar, man mår bättre ett litet tag iaf ;) Tills man börjar grubbla över hur ytlig man har blivit bla bla. ja du vet hur de går! Men släpp allt :D Mina visdomsord!

Postat av: Amra

Jenni: hahahah du är så jäkla knäpp! vi kan vara ytliga i helgen ^^

2007-11-07 @ 13:05:15
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback