Om jag blundar riktigt hårt så kanske

Kom hem riktigt tidigt från praktiken idag och hann dessutom med att avboka resan till Spanien vilket var mindre krångel än jag först trodde.
Sitter här med en krönika och ett reportage. Reportaget kommer gå bra men jag är sämre på krönikor. Jag får för mycket tankar som flyter ut i alla möjliga inriktningar och jag hinner inte få ned det väsentliga på papper. Men jag sitter här och gör ett tappert försök och hoppas att Sandra är på sitt givmilda icke stressade humör idag.

Mammsen gav mig rätt bra råd igår angående livet så idag känner jag mig manad att gå vidare och fortsätta planera tex Kanada resan eller mina studier, får se hur mycket jag hinner.
Vad jag än väljer sen är det väsentliga att jag håller folk som försöker trycka ned mig och vara jobbiga borta från mig själv. Det är sällan värt det att tappa humöret och säga en massa dumt även om jag för det mesta alltid är sugen på att som jag uttrycker det - välta ett berg över någon som förtjänar det

Som tur är har jag kommit en bit längre från den tiden som liten när jag bara skrek och drämde spaden i huvudet på den dumma ungen i sandlådan bredvid mig.

Jag har missat lite i filmvärlden och inte alls hunnit se så mycket film, det blir att ge sig på cdon.com ganska snart igen för att beställa hem en massa nytt och kul. Vet bara inte riktigt vad jag ska ha, har ingenf ilm jag sådär brinner för just nu eller jo "Requiem for a dream" vill jag nog ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback