Min Dag

Nu när klockan är 23 om en minut känner jag att jag måste skriva ned denna dag. Inte för att jag tycker att det ligger något intressant i att höra hur min dag varit men mer för att jag själv ska komma ihåg.

Jag började med att frysa i över 2 timmar på Norrköpings flygplats med Folkbladet på förmiddagen. Jag hade fått i uppgift att göra ett reportage om att man idag för första gången kunde flyga så långt som till Thailand från Norrköping.

Trots kylan var det riktigt kul och jag träffade de två sötaste ungarna i världen. Pojken var väl omkring 4 år och hans lillasyster två. Han höll henne i handen på röda matten strax innan de skulle gå på planet och sa - Kom nu syrran så drar vi till Thailand! Mitt hjärta smälte helt och hållet och jag ville bara krama dem båda för att de var så jäkla söta!

Någon timma senare och några tår fattigare får jag äntligen äta McDonald's och blodsockret återställs till det normala. Jag sätter mig vid min dator på Folkbladet och kan inte tro mina ögon! Jag kommer få bidrag för min praktik under hela december också. Jag förstår inte hur detta kunde vara möjligt när regeringen tagit bort det stödet för praktikanter men uppenbarligen fick just jag förlängt.
Det är innebär alltså rent kortfattat att jag får göra det jag tycker är skitkul, få skitbra meriter, lära mig massor och kommer lättare komma in på vilken skola jag än vill PLUS att jag får betalt för det!

Men det fortsätter och blir bättre mina damer och herrar

Någon timma efter ringer det i min mobil och det är någon från Modina Kompetens. Han berättar att jag från och med imorgon får börja läsa alla kurser jag vill på distans. Jag blir helt knäpp av glädje för det här innebär inte bara att få löjligt bra betyg utan även att jag utöver allt annat får studiebidrag!!!
Det här är bara löjligt känner jag nu för när jag sist pratade med dem sa de att kommunen inte har några pengar alls nu och att det är en stor chans att jag inte får läsa något alls på distans.

Vid det här laget går jag omkring i ett glädje rus och tänker - DET ORDNAR SIG FÖR FAN, AMRA DU GJORDE RÄTT, DET ORDNAR SIG FÖR TUSAN!

Men nu kommer det lite mer privata som alltid är pinsamt. Det pirrade faktiskt till lite grann i magen idag när jag gjorde en sista grej för Folkbladet. Vi var i klätterhallen och skulle intervjua en kille till årets Staffan. Mer säger jag inte  men det pirrade till och jag blev nog en aning rödare i nyllet.

Min slutsats för denna dag är att om man omger sig med människor som är på samma nivå och inte har en kass energi, är missnöjda med sig själva till den grad att de inte låter andra vara glada, och själv ser till att vara glad och kämpa för det man vill så tror jag nog universum ibland svarar på allt det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback