Uppdatering av mitt liv just nu

Jag önskar att man slapp minnen, sällan man blir gladare av dem, känner inte någon som sitter och ler när den kommer att tänka på någon/något från sitt förflutna, folk gör mest smärtfyllda grimaser. Enda sättet att uppskatta minnen skulle vara om jag träffade någon mysig gammal farbror/gumma som levt livet och vill berätta om det?. Jag meddelar när jag funnit en sådan.

 

Jag har velat uppdatera och berätta om Italien ett bra tag nu men väntat tills jag kan lägga in fler bilder, vilket fortfarande krånglar! Landet och kulturen föll mig i smaken rejält och skulle lätt kunna plugga/bo där något år. Nu låter jag säkert som en typisk svensk turist som kan bo lite varsomhelst och trivas bara det inte är Sverige? så är det kanske men jag skulle inte tänka mig att bo i Paris iaf. Montmartre möjligen, men det kommer att flyta mycket vatten under Paris broar innan jag sätter min fot där igen, (minnen suger) vilket är tråkigt för det är en fin stad och plats.

 

Italien var hemskt likt Bosnien och det sved i hjärtat riktigt ordentligt när vi befann oss på vissa platser. Jag delade rum med sju stycken från min klass och vandrarhemmet var faktiskt mysigt. Tyvärr blev det en hel del gnäll från olika håll och sista natten mådde jag riktigt kasst för att jag kände att jag saknade någon vettig att vända mig till, jag tror jag tänkte på Nadja. Hon skulle suttit tyst, låtit mig avreagera mig, ta ut sina linser och sen  småsnarka :P

Vi besökte två väldigt stora kyrkor och jag kom på iden att om jag vill bli mäktig så ska jag bygga ett stort monument, dra dit bönder som inte kan läsa och sen skulle de dyrka mig!

 

Milano var underbart, jag kände mig så lycklig och nöjd över att bara få vara där! Svårt att beskriva känslan men det var lite som hemma fast mer fritt för jag kunde strosa omkring utan att känna igen en enda människa vilket alltid är en enorm frihet för mig =)

Självklart shoppade jag lite och är nöjd med det jag fick med mig hem.

 

Efter hemkomsten från Italien har det blivit en hel del sörjande över det svenska vädret och det faktum att jag förlorar min snygga bränna jag fick till! Annars så har jag pluggat men även hunnit med en hel del filmtittande med Toni min nyfunna norlänndska vän. Han låter mig babbla på fritt under filmen fastän jag misstänker starkt att han hatar mig när jag pratar :P

 

En nyhet jag har att komma med är att om jag får jobb på Hultsfred så ska jag med! Nadja var här för ett tag sedan och vi diskuterade saken och kom fram till att jag måste med. Jag hoppas innerligt att jag kan åka med för jag blev dumt sugen på det nu! Så håll tummarna för mig så får vi se =)


 Jag och Beau (vår amerikan från Texas)  på torget i Bergamo

  Klassfest på Emmelies & CO balkong

  Det magnifika "Domen" i Milano....

Tänka sig, fick med lite bilder också =)

Nu får ni ta och kommentera också =)


Kommentarer
Postat av: Mattias

Fina bilder på ert party. Får man se lite mer av hur Bergamo och Italien ser ut sen också kanske? Kul att du gillade Milano. Få som säger att de är fint =) Och lycka till med jobbet... kram.

Postat av: Toni

Lysande. Så här ska det se ut, fylliga texter, sånt gillar jag. Men nej: Jag hatar inte alls när du pratar sönder filmer. Jag stänger av öronen och svarar bara "Javisst, det är precis så jag tycker"....

2007-05-19 @ 21:49:12
URL: http://kamratsavela.blogspot.com
Postat av: Amra

Toni: hahaha elakning! jag trodde du uppskattade mina kommentarer om filmerna :P dock bra att du håller med om allt jag säger =)

2007-05-19 @ 21:52:53
Postat av: Toni

Jaja, jag kanske inte talade sanning där helt och hållet. Men Hultsfred är ju givet.

2007-05-19 @ 22:48:47
URL: http://kamratsavela.blogspot.com
Postat av: Nadja

Haha fin beskrivning där:) och ja det är nog så jag hade hanterat din ilska, den e scharmig på sitt lilla sätt beroende på vilken grad av ilska du har... Men hultsfred, I can not whait!

2007-05-21 @ 23:40:56
URL: http://thencloset.blogg.se
Postat av: Amra

Nadja: söt du är ^^ du förstår dig på min ilska och fattar att den inte betyder något alls =)
Ja fan Hultsfred, får jag jobbet måste vi börja planera med spriten ^^

2007-05-22 @ 00:05:18
Postat av: josefine

haha spriten planerade jag i min ensamhet idag ;P

2007-05-22 @ 20:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback