Lyckorus

Idag skedde något underbart, runt kl 14 Norrköpingstid klev jag in på "Antikvariatet" som ligger bredvid en annan toppenaffär nämligen "Vaxkupan". Vaxkupan är den enda cd/LP/osv affären kvar i stan och därför är den en av mina favoriter.
Men i vilket fall det är inte den under skedde utan jag kliver in i bokaffären och slåss av den för mig trygga och älskade doften av gamla böcker. Jag står där och sniffar lite samtidigt som föreståndaren kastar en blick på mig och tänker - Nu kommer en till okunnig jävel och rynkar näsan här
Jag fortsätter längst in där jag vet att Stephen King böckerna finns och lyssna här gott folk! Där står en av hans böcker jag inte har än! Jag hade nästan glömt lyckoruset som brukade svepa genom mig när jag upptäckte en bok eller film jag alltid velat ha men inte kunnat finna!

Aja för att förkorta det hela, jag snörvlade lite betalade för mig och gick lycklig därifrån, strax innan hade jag också stannat till och köpt tre Agatha Christie böcker som jag fattat allt större tycke för, irriterar mig bara på att folk påstår att man kan lösa gåtorna eller morden innan de avslöjas i slutet av boken. Om någon har lyckats med detta snälla tala om det för mig hur ni gör och varför jag är så korkad som ej fattar

Fick världens rygg av att bära alla böcker och när jag kom hem hade mina föräldrar (jag vill skriva kära föräldrar men det låter så jäkla sarkastiskt när man läser det sen) köpt en plasma TV och det ljud som skulle representera min smärta och lycka över TV:n lät ungefär såhär: ohhhhaaaauuuuu vad snygg aj aj fan min rygg!

Sen kom Nadja och vi glodde på Eddie Murphy, slut.... är så trött nu ska nanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback