Nu har man vart lite slapp med att uppdatera igen men jag är tillbaka.


Har inte gjort så mycket märkvärdigt, umgåtts med vänner och sysslat med vardagliga saker mest. Har fungerat rätt bra förutom att jag tycker vädret borde skämmas något rejält. Igår kunde man inte ens ta sig till utomhusbion pga regn. Inte för att det var en film jag skulle dö om jag inte fick se (The Holiday) men utomhusbio är roligt.

Jag satt nyss och gick igenom mina låtar lite och till min förfäran såg jag att jag faktiskt har två låtar av Daddy Yankee.... vart tusan är jag på väg och vad sysslar jag med?

aja iaf från förfäran till irritation och förvåning


Jag har aldrig varit typen som uppskattat överdrivet gulligull och söta små ord, varken från vänner eller pojkvänner, det har enbart gått bra om det sägs privat och vid utvalda tillfällen med utvalda människor. Trots detta anser jag mig inte vara en kall och elak människa, argsint och tempramentsfull, javisst. Dock tror jag att alla som jag tycker om mycket vet att jag tycker om dem mycket och att de alltid kommer stå under mitt beskydd så länge de förtjänar min kärlek. Det jag dock på senaste tiden stört mig på är folk som försöker håna mig eller förlöjliga mig när jag träffar något och anser att den människan (killen) är gullig eller snäll. Allt är inte sex och köttslig lust, ibland träffar man på någon som faktiskt kan tycka om en för mer än sex och som uppskattar ens personlighet osv. Jag hatar att man då stöter på folk med ironiska kommentarer och skit jag inte alls vill höra och sånt kommer ofta från människor med noll erfarenhet av den saken så varför ens hålla på och kommentera?


Idag var jag hos Jenni (om förövrigt hade en av de snyggaste singellägenheterna jag sett) och åt mat. Jossan och Elin var med och jag tyckte att sällskapet blev härligt soft eftersom vi fick se Jenni briljera med sina matkunskaper och sin skicklighet i att steka kyckling och Jossans hela fyra korvar :P Annars så var jag hemma hos Toni Foni igår och såg på Stephen Kings "Gröna milen" sen gick jag hem och såg lite av hans "Dolores Claiborne", ibland gör svenska tv kanaler mig stolt!


Jag lyckades hålla mig hos Toni (jag vägrar vara mesig) men fällde tår hemma över dessa ord som uttalas av John Coffey i hans fängelsecell: Jag är trött bossen, trött på att vara som en vilsen sparv i regnet, trött på att aldrig hitta någon som kan tala om för mig vart vi varit, vart vi är och vart vi är påväg, jag är trött på all smärta som känns som glassplitter i huvudet som jag måste känna varje dag. Det är såhär varje dag i hela världen bossen, jag vill inte mer.


För er som inte sett filmen se den eller läs boken, ni kommer älska den lika mycket som jag det lovar jag er.



Kommentarer
Postat av: Isak

det svider att erkänna men jag "fick något i ögat" när jag såg green mile första gången. den är grymt bra.

2007-07-09 @ 22:30:43
Postat av: Toni (Foni?)

Toni Foni... Det var länge sen. På mellanstadiet försökte man alltid hitta på nåt bra rimm på ens namn, och "Toni är fåni(g)" var väl ungefär det enda de kom på. Så jag blir lite nostalgisk när jag ser det igen. Funny!
Gröna milen är verkligen bra, mycket bättre än jag mindes. Den där Stephen King kanske är bra på riktigt?

Postat av: Amra

Toni: kompis det där du sa om stephen king, du är slut, jag svär kompis imorrn du kommer vakna upp i en svartsoppsäck som bärs av självaste gudfadern, jag lovar det var droppen mannen (jag är en farlig människa nu och när jag är farlig bryter jag tydligen på arabiska)

2007-07-09 @ 22:47:26
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se
Postat av: josefine

den filmen är så gripande och BRA!

2007-07-10 @ 20:17:03
Postat av: Isak

ja vad var det vi sa om kameler och scud-missiler!*frust, asgarv*;D

2007-07-10 @ 20:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback