Någon sorts summering över 2007

Nyårsplanerna är så gott som klara och vad jag ska ha på mig är redan bestämt.
Jag antar att jag på något sätt borde försöka summera detta år som gott.

Det har för mig varit ett år jag kommer försöka glömma, när jag är omkring 40 väntar jag mig att 07 är suddigt och att jag inte riktigt kan placera det längre. Det har för mig varit smärtsamt på många sätt och jag är på ett sätt väldigt glad att det är över.
Jag hoppas att jag tar med mig riktiga vänner in i det nya året som kommer och lämnar dem som jag inte trivs med och som inte är bra för mig bakom.

Det finns dock ett par punkter som jag kommer minnas:
 
1. Alla filmkvällar i Hageby är en sak. Det är en vänskap jag hoppas kunna föra med in i det nya året om än i något annorlunda form. Som min mamma någon gång sa - är man bra vänner kan det gå flera år utan att man har kontakt

2. Att jag bröt mig loss från ett gäng som aldrig var bra för mig. Det kändes inte som att jag var påväg framåt och att fulla lägenhetsfester och Komvux skulle bli mitt liv. Jag är glad att allting blev som det blev och att jag nu har kraft och motivering att gå vidare och umgås med människor som är lika motiverade och knäppa som jag.

3. Jag återupptäckte mina älskade böcker och musik. De var båda till stor hjälp för mig när jag behövde ta mig ur alla känslor och tankar som hotade att rasa över mig varje sekund ibland.

4. Jag lärde känna ett par nya vänner och kom fram till att det trots dåliga erfarenheter finns bra vänner man kan förlita sig på oavsett enorma olikheter. Folk kan tycka om mig fastän jag är som jag är.

5. Journalistikyrket är något jag skulle kunna satsa på och vara bra på. Jag fick praktik på Folkbladet och visade mig vara bra. Jag tror att jag dessutom lyckats hitta en väg att kombinera detta med tredje världen och att arbeta utomlands.

6. Hur jag av egna pengar köpte en bärbar dator, en digitalkamera, min första tatuering och inom kort någon sorts musikspelare. Det betyder mycket för mig att ha den disciplinen och köpa vettiga saker istället för att slösa allt på sånt man inte minns sen.

7. Hur jag, min syster och mamma skrattade mycket. Inte för att det alltid var kul utan för att det ibland var dåligt också. Men det gjorde detsamma för oss, vi skrattade åt vardagen helt enkelt.

8. Hur jag blev glad gällande allting som har med framtiden och det yrkessmässiga att göra.

9. Alla underbara filmer jag sett, blir för långt att nämna alla men Christiane F tar jag med mig på en speciell plats.

10. Under året som gått har mina fanatiska fascinationer varit många men jag listar några: Idi Amin, Drogkulturen i världen men framförallt under 70 och början av 80 - talet, Gia Carangi, Sergej Aleksandroviè Jesenjin (du underbara ryska poet som mamma citerade för mig innan jag ens lärt mig prata), Stephen King, människans destruktivitet och kärlekens regler.

Saker jag föredar att glömma:

1. Allt som har att göra med att vara någon så nära men ändå vara miltals bort. Jag önskar i ärlighetens namn ingen att känna så. Mer om detta tänker jag inte skriva

2. Jag blev aldrig kär i någon annan, jag lovar

3. Nätterna då jag var ute med vissa människor och kände mig som en utomjording och tänkte: Vad gör jag här, vilka är de här människorna och vad har vi gemensamt?

4. Frustrationen och rädslan av att misslyckas, inte komma någonvart och att gå under.

5. Känslan av att vilja säga nej till någon men vara så upptagen med att försöka att inte orkade

6. Att Katrin Schulman har en rosa bil och att nya Scrubs avsnitt helt plötsligt försvunnit

7. Jag reste inte tillräckligt och missade mitt hemland

8. Jag blev besviken på många

Det får räcka såhär. Jag har nog glömt mycket och kommer kanske fylla på sen

Kommentarer
Postat av: T.S

Filmkvällarna i Hageby glömmer man inte i första taget. Tack för dem.

Postat av: Amra

varsegod och tack själv =) när är du tillbaka i Molkom?

2008-01-02 @ 22:19:37
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se
Postat av: Toni

den 6:e. Lär vara kontaktbar den 7:e. Å andra sidan börjar skolan ordentligt den 8:e, och då lär ju mina sovmornar och kvällar försvinna i all hast. Priset man får betala för att ligga på topp.

2008-01-04 @ 22:02:03
URL: http://kamratsavela.blogspot.com
Postat av: Amra

stackars Toni men det fixar sig nog,Folkbladet startade redan den 2:e så jag har haft noll sovmorgon vet du, ska ni börja med något nytt filmprojekt nu då? och när får du egentligen reda på om du får gå ett andra år?

2008-01-05 @ 12:33:24
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback