Gia Carangi

Numera läser ni inte den vanliga Amras blogg, ohnej lura er inte att tro det.
Ni läser Amras-numera-arbetarklass-blogg. Just det mina vänner, jag har ett jobb och det känns jäkla bra. Det är inget tjusigt och inget märkvärdigt men det är ett jobb med trevliga människor med slapp stämning. Enda nackdelen är att jag tvingas lyssna på alltför mycket rap och hiphop som helt enkelt inte är min grej i längden.
För att komma till saken, jag arbetar vid City Gross med att paketera kartonger i större kartonger. Jag fick jobbet o tisdags denna vecka och har nu jobbat sen i onsdags. Det var ett riktigt helvete att ta sig upp kl 05:45 och jag minns inte när jag senast varit så utmattad men men nog snack om jobbet.

Imorrn ska jag och Sara gå på bio ^^ Jag ser faktiskt massa fram emot Simpsons filmen för jag har hört att den ska vara riktigt bra :P Gula människor med fyra fingrar går alltid hem hos mig.
Usch jag tycker jag låter så jäkla tråkig nu när jag skriver, som något cp sakligt monster, ni får ursäkta mig jag är helt enkelt trött.

Jag har dock ett nytt inslag som jag tänkt köra med i bloggen :P Ibland bara sådär utan någon speciell anledning kan jag snubbla på något/någon som jag blir helt fascinerad av och måste veta allt om. Med andra ord: nörd forska som tusan.
Det är allt från olika länder till varför vissa personer gjorde si och så. Sist var det Idi Amin (som Toni nu mera efter att ha tvingats lyssna på mina föreläsningar är expert på) och nu är det en supermodell vid namn Gia Carangi.

Det är absolut inget spännande med att hon var supermodell eller så utan snarare att hon var det under början av 80 talet.

(nu kommer lite grejs jag kan om henne tills nu så får ni se om ni finner detta lärorikt :P)

Gia dog i november - 86 och var en av de första kvinnorna i USA av att dö av AIDS. Hon var bara 26 år gammal när hon dog och hon dog utfattig, ensam och helt övergiven. Hennes liv som gick från helt fenomenalt med massor av pengar till djupaste botten är något som jag tror kan hända alla.

Hon var också lesbisk och helt nere i sitt heroinberoende.
En sak som jag verkligen fastnade var att hon redan vid 22 års ålder bar tydliga tecken på vad heroinet hade gjort med henne. Hennes sista Cosmopolitan omslag fick hon fotas sittandes på händerna då det var helt omöjligt att sminka över märkerna från alla sprutor.

AIDS fick hon av att delat spruta med någon eller möjligen för att hon blev våldtagen när hon i slutet av sitt liv i princip levde som prostituerad för att få tag på mer knark.
Vet inte, kände kanske igen mig lite där, inte med knarket men ungefär hur mitt liv skulle se ut om något hemskt hände och man bara gav upp allting för att man inte orkade.

Allt detta är väl inte alls så fascinerande eller annorludna utan det är mer hennes ansikte och ögon jag fastnade för. Här kommer några bilder när hon knarkade som mest:

 (sista omslaget någonsin, samma år som hon dog)

 (helt osminkad, bara nån månad innan hon dog)



Här är en liten länk om ni vill se mera


http://www.gia-carangi.com/


Kommentarer
Postat av: Isak

jaaadu, vi har alla en liten proletär i livet på ett eller annat sätt^^. sen det där med modellen,tja, så är människor,vad kan man säga(utan att låta synnerligen kall)?....

2007-08-09 @ 21:29:27
Postat av: Sara

amraaaaa jag har gratis biljetter till hugos om du vill följa med du kan ju bara vara där en liten stund =D slippa betala liksom gratis är ju bra haha

Postat av: Amra

Sara: jag är på dååååååå :P:P

2007-08-10 @ 16:15:45
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se
Postat av: Toni

Arbetarsyster! Välkommen till arbetet under fläkten, hos oss knegare som snackar fackföreningar och att jobba på ackord!
Imorgon åker jag neråt igen, det ska bli underligt att lämna Norrköping på riktigt, men fan vad skönt! Du får läsa om min senaste vecka i min blogg: Den blev rätt... lång om man säger så.
Jobba på, Amra från Arlöw!

2007-08-10 @ 23:36:19
URL: http://kamratsavela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback