Lättnad och plugg

Jag avskyr dessa oändliga rubriker! Dom finns överallt och ska vara så jäkla fiffiga och bra... hatar dom
över till annat ett mindre hatiskt ämne, mina damer och herrar (töntigt uttryck, tänk om hundar finns i rummet som vill höra?) det verkar finnas en stad i England som har över 40 bokhandlar... det betyder alltså att staden består av böcker! Alla världens böcker finns där... en hel stad i Final Fantasy 9 anda! Jag kommer ju dö, på riktigt, av ren och skär lycka och möjligen kåthet? hmmm skumt, glöm det

Mitt öra läker riktigt bra och jag är nöjd, gör inte ont eller skaver
Nu till dagens nyhet! Jag har bokat flyg till London den 5:e januari och ska ha det skönt, kommer bli så otroligt avslappnande att slippa undan all stress som varit på mig dom senaste månaderna, kan kanske få njuta av att inte göra ett skit hela dagarna
ska bara vandra runt på marknader, leta efter böcker och fika, bara njuta av mysiga gammalmoderna London... behöver inte slösa onödigt mycket pengar heller
måste dock medge att jag blir lite sentimental men men

jävla bajs filmkunskapsprov till imorrn! över 250 sidor dvs hela boken ska läras in i ett redan överfullt och förvirrat huvud, blähh man blir ju trött

lista på saker som måste göras innan jul

1. Prata med gymaläraren (och behärska sig sammtidigt) som är rasist
2. Intervjua afrika ansvarige på SIDA
3. Skriva reportage + krönika
4. Få MVG i samtliga ämnen jag läser för att sen slippa oroa sig
5. Skall jag gå på balen eller inte? Eviga frågan
5. Fixa med studentmössa

hmm anser det vara ganska mycket och nu tog jag inte ens med hälften, puckoamra helt enkelt

hittade en fin dikt som jag mot min vilja tycker massa om


Knappt har jag hunnit bygga ditt namn
med strandens vita småstenar
innan havets tidlösa vågor har sköljt bort det  -
kunde jag blott lika lätt
riva ditt namn ur mitt hjärta.

Men hjärtat är ingen våg
som kommer och går,
hjärtat är en kvarn
som mal och mal

Kärlek i svart och vitt 1961

Gillar den för den inte är idiotiskt smörig och dum, men jag hatar den ändå
måste plugga på det där provet nu

hade bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback